Mavic Focus Problems

Post Reply
Jeannine

Mavic Focus Problems

Post by Jeannine » Fri Apr 20, 2018 8:17 am

Originally the focus of the camera was set before takeoff which could lead to out of focus images when the drone is in the air. We improved the timing of when the camera is focusing (now done shortly after take off). Still, sometimes the Mavic is still not in focus when flying automated missions. Thus we added a focus button which appears shortly after takeoff to the left (shutter icon) when flying an automated mission. You can tap on it and it will send a command to the drone for focusing the camera again.

geommax

Re: Mavic Focus Problems

Post by geommax » Tue Sep 17, 2019 12:53 pm

salve
sto imparando ad usare il Mavic 2 pro ed ho anch'io il problema del Focus. Ho capito che si risolve con il tasto che avete aggiunto. Ma gentilmente vi chiedo:
primo bottone quello con il cerchio/quadrato a cosa serve? per centrare il focus?
secondo bottone AF/MF, ok va premuto prima dell'inizio degli scatti del volo programmato, poi la barra maximize/close va regolata? a cosa serve?
terzo bottone AE controllo esposizione ovviamente locked.

Grazie per la risposta.
M. C.

Martin

Re: Mavic Focus Problems

Post by Martin » Mon Sep 23, 2019 3:19 pm

geommax wrote:
Tue Sep 17, 2019 12:53 pm
salve
sto imparando ad usare il Mavic 2 pro ed ho anch'io il problema del Focus. Ho capito che si risolve con il tasto che avete aggiunto. Ma gentilmente vi chiedo:
primo bottone quello con il cerchio/quadrato a cosa serve? per centrare il focus?
secondo bottone AF/MF, ok va premuto prima dell'inizio degli scatti del volo programmato, poi la barra maximize/close va regolata? a cosa serve?
terzo bottone AE controllo esposizione ovviamente locked.

Grazie per la risposta.
M. C.
Hi,

These buttons are provided by DJI. Please refer to the DJI user guide or DJI Go 4, as it is the exact same functionality.

Best regards,
Martin

Post Reply

Return to “Camera”