Update 1.9 Basic ERASES ALL FLIGHT PLANS!

Did you see a mistake? Have you experienced an issue? Please tell us, so we can fix it.
Post Reply
Cuspis

Update 1.9 Basic ERASES ALL FLIGHT PLANS!

Post by Cuspis » Sat Apr 06, 2019 4:21 pm

Today the 1.9 Update erased again all my flight plans, as it happened already during last summer! I am very upset on this!

Heute hat ein Update von DH erneut alle in der (Android-) App abgespeicherten Flugpläne gelöscht!

Das ist mir nun schon zum zweiten mal passiert und ich bin ausgesprochen verärgert, dass erneut mehrere Stunden Arbeit zum Teufel sind! :evil:

Die selbst entworfenen und mit eigenen Namen bezeichneten Flupläne sind in den für mich zugänglichen Android-Dateien nicht zu finden - also kann ich sie auch nicht gezielt auf einem anderen Medium sichern. Ich hoffe, das ändert sich endlich wenn die Planungsoberfläche für PCs verfügbar ist.

Es ist bisher hinaus nur unzureichend dokumentiert, ob und wie Flugpläne updatefest gesichert werden könnten.

Es ist auch nicht erkennbar, ob der "Export von Instanzen" etwas mit der Datensicherung zu tun hat, da der Begriff "Instanz" im Sprachraum Deutschlands in diesem Zusammenhang gar nicht verwendet wird. Auch Wörterbücher vom Englischen ins Deutsche geben hier keine brauchbaren Hinweise, was damit gemeint sein könnte. Darüber hinaus scheut man sich auch, mit den Daten, die man ja nicht verlieren möchte, herumzuexperimentieren.

Ich bin ausgesprochen enttäuscht! Das ist ja schlimmer als mit Windows-Updates!

gil_dh

Re: Update 1.9 Basic ERASES ALL FLIGHT PLANS!

Post by gil_dh » Sat Apr 06, 2019 5:06 pm

Dear Cuspis and all DH Users,

Thank you for reporting this bug. We are very sorry for the scare and inconvenience! We can assure you that your plans are NOT lost, they are only not visible in some cases. We quickly released an update (hot-fix) (it is available in play store). Please update your application to apply the fix which should resolve your issue and you should be able to see your old flight plans again.

The next update will come together with the release of the web-based planning platform, which will include synchronization functionality to automatically store all your local missions to the Drone Harmony cloud (with an option to opt out). We hope this will enable our users to no longer worry about backup and the availability of their missions across all of their devices.

Please let us know here in case you experience any further issues with the latest update.

Best wishes,

DH Team

Cuspis

Post by Cuspis » Sun Apr 07, 2019 9:10 pm

Thanks for relasing the hot-fix 1.9.1 for this issue - the problem for the latest flight missions seems to be solved.

The plans of last summer are still listed with their names but the planned data for the flights are obviously lost for ever.

Please regard my new contribution relating to the mission-storage and management in this thread:

viewtopic.php?f=58&t=636

Martin

Post by Martin » Mon Apr 08, 2019 7:27 am

Cuspis wrote:
Sun Apr 07, 2019 9:10 pm
Thanks for relasing the hot-fix 1.9.1 for this issue - the problem for the latest flight missions seems to be solved.

The plans of last summer are still listed with their names but the planned data for the flights are obviously lost for ever.
Please regard my new contribution relating to the mission-storage and management in this thread:

viewtopic.php?f=58&t=636
Hello Cuspis,

I'm happy that the hot-fix did indeed resolve the issue this time. I answered your contribution/thread regarding mission management. Thank you for sharing your insights there. Will be interesting to see, how much of your requirements the alpha release of the web release will cover.

Best regards,
Martin

Post Reply

Return to “Bug Reports”