Negativ Waypoints

Post Reply
MuellerT

Negativ Waypoints

Post by MuellerT » Tue Aug 21, 2018 9:14 am

Manuelle Wegpunkte im Plan-Katalog ...
Wenn das Gelände von der Home Position (Start) abfällt, kann ich keine negativen Wegpunkte erstellen. Wenn ein Objekt 20m unter der Home Position (Start) ist, kann ich nicht 5m über dem Objekt fliegen, was 20m unter der Home Position ist. Ist es möglich negative Wegpunkte zu erstellen? Evtl. mit einer Warnung?

Manual waypoints in the Plan catalog...
If the terrain drops from the home position (start), I can't create any negative waypoints. If an object is 20m below the home position (start), I cannot fly 5m above the object, which is 20m below the home position. Is it possible to create negative waypoints? Maybe with a warning?

Thomas
Viele Grüße,
Regards,
Thomas

Martin

Re: Negativ Waypoints

Post by Martin » Tue Aug 21, 2018 4:17 pm

MuellerT wrote:
Tue Aug 21, 2018 9:14 am
Manuelle Wegpunkte im Plan-Katalog ...
Wenn das Gelände von der Home Position (Start) abfällt, kann ich keine negativen Wegpunkte erstellen. Wenn ein Objekt 20m unter der Home Position (Start) ist, kann ich nicht 5m über dem Objekt fliegen, was 20m unter der Home Position ist. Ist es möglich negative Wegpunkte zu erstellen? Evtl. mit einer Warnung?

Manual waypoints in the Plan catalog...
If the terrain drops from the home position (start), I can't create any negative waypoints. If an object is 20m below the home position (start), I cannot fly 5m above the object, which is 20m below the home position. Is it possible to create negative waypoints? Maybe with a warning?

Thomas
Currently we do not support negative altitudes (mostly due to 3D visualization limitations). It is on our development road map to add them and also properly deal with them in 3D view.

Negative Altitudes is one of the ideas on our idea platform and we track it: https://ideas.droneharmony.com/ideas/DHPLANNER-I-36

MuellerT

Re: Negativ Waypoints

Post by MuellerT » Tue Aug 21, 2018 6:46 pm

OK Danke für die Antwort, dann heißt es warten, bis es umgesetzt wurde.

Ok thanks for the reply, then it says wait until it is implemented.

Regards
Thomas
Viele Grüße,
Regards,
Thomas

Post Reply

Return to “Manual Waypoints”